Ambicija

Švietimas

Auginame laisvų ir atsakingų, geriausiai ateičiai pasiruošusių kūrėjų kartą.


  1. Radikalus mokyklų atnaujinimas: sudiev sovietiniams projektams
  2. Mokytojų pritraukimo ir motyvavimo programa.
  3. Laisvų asmenybių ugdymas

Radikalus mokyklų atnaujinimas: sudiev sovietiniams projektams

Savivaldybė pradėjo masiškai atnaujinti mokyklas, tačiau to per mažai – tai lyg seno automobilio nuolatinis remontas. Užuot nuolat taisę ir gerinę mokyklas pagal senus projektus, tam skirdami po 20 milijonų eurų kasmet, privačios ir viešosios partnerystės dėka pritrauksime 300 mln. eurų investiciją ir vienu metu per 4-7 metų laikotarpį radikaliai atnaujinsime visas Vilniaus mokyklas pagal moderniausius standartus. Visos mokyklos taps geromis, todėl tėvai dažniausiai rinksis arčiausiai namų esančią mokyklą.

Mokytojų pritraukimo ir motyvavimo programa

Geram švietimui naujų sienų nepakanka. Įgyvendinsime naujų mokytojų pritraukimo ir motyvavimo programą. Jos dėka Vilniuje atsirastų naujų mokytojų atlyginimų „grindys” – dabartiniai mažiausi atlyginimai kiltų bent 50 proc. ir neskatintų jaunų mokytojų ieškoti alternatyvių užsiėmimų. Visus mokytojus įtrauksime į aukštos klasės mokymus, konsultacijas, mentorystes programas.

Laisvų asmenybių ugdymas

Vilniuje sukursime Lietuvos švietimo salą, kurios tikslas bus vienas – moksleivius išmokyti spręsti gyvenime iškylančias problemas. Naujos sienos, motyvuoti mokytojai, rotuojantys mokyklos vadovai – visi tarnaus šiam tikslui. Kūrybinė aplinka, laisvė nuo patyčių, savarankiškumas bei atsakingumas, savo identiteto atradimas, pagarba ir įkvėpimas – tai taps kiekvienos Vilniaus mokyklos pagrindu. O mokytojai ne tik atkartos ugdymo programas, tačiau ir eksperimentuos, mokysis vieni iš kitų, dalyvaus jungtinėse švietimo ekspertų ir praktikų komandose.

Ambicija

Geležinis Vilnius

Atgimęs stoties rajonas virsta „Geležiniu Vilniumi”


  1. Naujas miesto akcentas - mobilumo centras Stoties rajone
  2. Pietinė sostinės dalis - šiuolaikinės miesto kultūros centras
  3. Stoties ir Naujininkų rajonų prikėlimas

Naujas miesto akcentas – mobilumo centras Stoties rajone

Vietoje dabartinių nebereikalingų geležinkelio bėgių raizgalynės turėsime atnaujintą geležinkelio ir naują autobusų stotį, kurios viena požemine galerija bus sujungtos tarpusavyje ir su nauju moderniu viešojo transporto terminalu bei naujuoju Vilniaus verslo ir pramogų centru.

Pietinė sostinės dalis – šiuolaikinės miesto kultūros centras

Sustiprinę kūrybinį stoties rajono potencialą, šioje miesto dalyje sukursime stiprų šiuolaikinės miesto kultūros hub’ą, kuris vilios ne tik vilniečius, bet ir turistus. Stoties rajonas taps trečiuoju Vilniaus rajonu, viliojančiu turistus: greta spindinčio senamiesčio ir nepriklausomybę paskelbusio charizmatiškojo Užupio, Stoties rajonas išsiskirs savo neformalia dvasia, gatvės menu, pramonės objektų virsmu į kultūros, kūrybos ir pramogų erdves.

Stoties ir Naujininkų rajonų prikėlimas

Naujininkų ir Stoties rajonai taps integralia miesto centro dalimi, glaudžiau susisies su senamiesčiu. Nauja infrastruktūra, išryškintas paveldas, buvusių pramonės objektų virsmas verslo, kultūros ir laisvalaikio centrais bei gyva kultūrinė terpė – visa tai šiems dviems miesto rajonams sukurs charizmatišką veidą bei padarys juos ne tik patrauklius gyvenimui, tačiau ir įdomiais turizmo traukos objektais.

Ambicija

Gyvenamieji Rajonai

Apsnūdę miegamieji rajonai virs aktyviais gyvenamaisiais rajonais.


  1. Sovietinių rajonų atgaivinimas.
  2. Kiekvienam rajonui - po naują traukos objektą.
  3. Jaunimo ir senjorų veiklos paketai visuose rajonuose

Sovietinių rajonų atgaivinimas

Mūsų planas – kiekvieną rajoną paversti jaukia oaze ne tik miegojimui, bet ir gyvenimui – su puikia judėjimo ir laisvalaikio infrastruktūra. Taikysime kompleksinį požiūrį renovuojant ne atskirus pastatus, ką jau dabar daro gyventojai, o ištisus rajonus, pradedant nuo seniausiųjų ir mažiausiai patrauklių gyvenimui. Atnaujinsime visą rajonų išorės veidą: apšvietimas, takai, parkavimas, sporto ir žaidimų aikštelės, gatvės, žaliosios zonos. Senjorai čia galės patogiai keliauti ir bendrauti, o jaunos šeimos auginti vaikus.

Kiekvienam rajonui – po naują traukos objektą

Vilniaus miegamieji rajonai virs gyvenamaisiais – kiekviename rajone sukursime po naują traukos objektą arba prisidėsime prie tokio objekto kūrimo. Tai bus įvairūs laisvalaikio, sporto ir pramogų objektai, formuosiantys naujus rajonų centrus, kursiantys rajonų veidus bei tikrą gyvenamąją ir laisvalaikio aplinką. Naujus rajonų centrus formuos ir šiuo metu jau savivaldybės arba verslo iniciatyva kylantys objektai, ir visiškai naujų idėjų įgyvendinimas, dėl kurių bus tariamasi su kiekvieno rajono gyventojais. Traukos objektų pavyzdžiai:

  • Šeškinė – Daugiafunkcis kompleksas
  • Naujamiestis – Nacionalinė koncertų salė
  • Lazdynai – Lazdynų baseinas
  • Fabijoniškės – Fabijoniškių baseinas
  • Naujininkai – T-park
  • Perkūnkiemis – modernus skveras
  • Kitos idėjos rajonams – jau netrukus

Jaunimo ir senjorų veiklos paketai visuose rajonuose

Kiekvienas didesnis miesto rajonas turi turėti tolygų padengimą sporto ir laisvalaikio infrastruktūra, kuri būtų patogiai pasiekiama jaunimui, šeimoms ir senjorams.

Visuose rajonuose numatomos futbolo, krepšinio aikštės, teniso kortai, multifunkcinės kūrybinės erdvės, atviros techninės kūrybos dirbtuvės, riedlenčių, riedučių, parkuro parkai, skverai ir senjorų, bendruomenių susibūrimų erdvės.

Ambicija

Judėjimas

Vilnius bus patogu ir malonu judėti visais būdais ir priemonėmis.


  1. Greitojo viešojo transporto sistema
  2. Užbaigtas mikromobilumo - dviračių ir paspirtukų takų - tinklas
  3. Naujas standartas: 100 km gatvių ir šaligatvių takų

Greitojo viešojo transporto sistema

Radikaliai atnaujintas viešasis transportas ir papildomos autobusų juostos jau duoda vaisių – važinėjančių viešuoju transportu vilniečių pradėjo daugėti. Plėsdami greitųjų autobusų tinklą ir ten, kur reikia, fiziškai atskirsime viešojo transporto juostas nuo lengvųjų automobilių. Tai ženkliai pagreitins keliones viešuoju transportu. Šis sprendimas būtinas miestui, kol Vilnius finansiškai subręs mišraus metro linijoms.

Užbaigtas mikromobilumo – dviračių ir paspirtukų takų – tinklas

Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų vis daugėja Vilniuje. Per pastaruosius ketverius metus nutiesti nauji ir kokybiški takai jiems jau 2020 metais bus sujungti į bendrą magistralinių takų tinklą, kuris leis miesto centrą dviračiu ar paspirtuku patogiai pasiekti iš kiekvieno rajono. Per artimiausius ketverius metus dabar esantį magistralinių dviračių takų tinklą padvigubinsime nutiesę dar bent 70 km takų. O kiekvienas vilnietis nuo artimiausios dviračių magistralės nebus nutolęs daugiau nei 800 m.

Naujas standartas: 100 km gatvių ir šaligatvių kasmet

Net jei tai yra miesto higiena, palaikyti ją būtina – tam, kad pėstieji ir automobilių vairuotojai mieste jaustųsi komfortabiliai, ir kad jų neerzintų pasenusi danga. Todėl Vilniuje kasmet būtina nutiesti bent po 100 km naujos gatvių dangos ir ne mažiau kaip 100 km pėsčiųjų bei dviračių takų dangos. Jeigu anksčiau šis skaičius nebūdavo pasiekiamas net ir per kadenciją, tai dabartinė miesto valdžia įrodė, kad toks rezultatas labai realus – 2018 m. atnaujinta ar nutiesta 80 km. gatvių vietoje įprastų 20 km, bei 60 km šaligatvio, vietoje prieš kelerius metus buvosio 0.