Judėjimas

 

Ką padarėme?

Vilniaus viešasis transportas buvo pasenęs ir nusidėvėjęs. Iš tiesų tai buvo Vilniaus gėda. Neišvystyta dviračių takų sistema neleisdavo net pagalvoti, kad Vilnius taptų jaukaus ir sveiko savaeigių transporto priemonių judėjimo miestu. Miesto gatvių ir šaligatvių tvarkymas vyko gerokai per lėtai, o prastos būklės įvažiuojamieji keliai į gyvenamųjų namų kiemus dažnai likdavo neremontuoti keliolika metų. Nepakankamas gatvių apšvietimas ir eismo saugumo priemonių trūkumas kėlė grėsmę vilniečių saugumui.

Gatvės ir keliai

Per ketverius metus suremontavome beveik 200 km gatvių, kuriose tiesėme geresnės kokybės asfaltą nei bet kada anksčiau. Sėkmingai užbaigėme Vilniaus vakarinio aplinkkelio 3-ojo etapo rangos darbus ir sumažinome transporto spūstis vakarinėje miesto dalyje.

Viešasis transportas

Pradėjome didžiausią viešojo transporto pertvarką Vilniaus istorijoje įsigydami 250 naujų autobusų ir 41 naują troleibusą. Dalį maršrutų išnuomojome privatiems vežėjams. Privežamieji maršrutai, ypač važiuojantys iš miesto pakraščių ir sodų, nuo šiol važiuoja dažniau. Moderniais sprendimais pavertėme UAB „Vilniaus viešasis transportas“ efektyviai ir pelningai dirbančia įmone.

Darnus judumas

Taip pat parengėme reikšmingą strateginį dokumentą – Vilniaus darnaus judumo planą iki 2030 metų, kuris numato susisiekimą viešuoju transportu, dviračiais, pėsčiomis plėtoti kryptingai, o dokumente numatytų priemonių įgyvendinimas suteiks reikšmingą postūmį modernaus Vilniaus link.

Judėjimas laisvai po savo augantį ir gražėjantį miestą yra naujai atrandamas malonumas.

 

Ką padarysime?

1. Greitojo viešojo transporto sistema

Radikaliai atnaujintas viešasis transportas ir papildomos autobusų juostos jau duoda vaisių – besinaudojančių viešuoju transportu vilniečių pradėjo gausėti. Sieksime, kad judėjimas Vilniuje taptų sklandus ir greitas, o oro tarša mieste mažėtų, tranzitinis transportas būtų perkeliamas iš Senamiesčio.

Rengdami gatvių techninius projektus ir gatvių rekonstrukcijas iš anksto numatysime atskiras juostas viešajam transportui, kad judėjimas mieste vyktų reguliariai ir be vėlavimų. Kryptingai tobulinsime vientisą transporto sistemą Vilniuje, įtraukdami į ją ir elektra varomus autobusus.

2. Užbaigtas mikromobilumo – dviračių ir paspirtukų takų – tinklas

Dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų vis daugėja Vilniuje. Mieste sparčiai populiarėja elektrinės individualaus mobilumo priemonės – paspirtukai ir kitos inovatyvios priemonės. Miesto infrastruktūra privalo būti pritaikyta šiam ir kitiems naujiems judėjimo būdams. Per pastaruosius ketverius metus nutiesti nauji ir kokybiški takai jau 2020 metais bus sujungti į bendrą tinklą, kuris leis miesto centrą dviračiu ar elektriniu paspirtuku patogiai pasiekti iš kiekvieno rajono.

Per artimiausius ketverius metus dabar esantį magistralinių dviračių takų tinklą padvigubinsime nutiesę dar bent 70 km takų. O kiekvienas vilnietis nuo artimiausios dviračių magistralės nebus nutolęs daugiau nei 800 m.

3. Naujas standartas: 100 km gatvių ir šaligatvių kasmet

Privalu nuolat ir sparčiai atnaujinti šaligatvius ir gatves, palaikant pėsčiųjų ir automobilių vairuotojų mieste elementarų komfortabilumą. Todėl Vilniuje kasmet būtina nutiesti bent po 100 km naujos gatvių dangos ir ne mažiau kaip 100 km pėsčiųjų bei dviračių takų dangos. Jeigu anksčiau šis skaičius nebūdavo pasiekiamas net ir per visą kadenciją, tai pastarieji ketveri metai parodė, kad toks rezultatas labai realus, – 2018 m. atnaujinta ar nutiesta 80 km gatvių vietoj įprastų 20 km bei 60 km šaligatvio vietoj prieš kelerius metus buvusio 0 km.

4. Pastatyti transporto mazgai

Netinkamas dažnai iš sovietmečio paveldėtų transporto mazgų tipas tapo spūsčių priežastimi.  Pagaliau išspręsime šią problemą.

Vilniaus vakarinį aplinkkelį sujungsime su Utenos plentu, nutiesime Šiaurinę Vilniaus gatvę nuo Vakarinio aplinkkelio iki pat Žirmūnų, įrengsime dviejų lygių sankryžą Liepkalnio gatvėje bei rekonstruosime Nemenčinės plentą. Plėsdami esamas gatves ir tiesdami naujas gerinsime susisiekimą su Pilaite.

Viadukas per žiedą nuo Konstitucijos pr. T. Narbuto gatvės link taps ne tik esminiu sprendimu spūstims mažinti, tačiau ir moderniosios Vilniaus architektūros perlu. Iš esmės pertvarkysime Ukmergės gatvę – plėsime pėsčiųjų ir dviračių takus, visą gatvę apsodinsime medžiais, sukursime viešąsias erdves ir paskatinsime verslo erdvių plėtrą.

5. Naujos kartos transportas ir paslaugų sistemos

Aktyviai investuosime į ateities modernaus miesto infrastruktūrą, pavyzdžiui, mobiliųjų įrenginių įkrovimo įrenginius viešojo transporto stotelėse. Investuosime į naujos kartos transporto priemones Vilniuje. Skatinsime įvairių transporto paslaugų sistemų, tokių kaip socialinio mobilumo ir asmeninio automobilio dalinimosi programėlių plėtotę.

Laikydamiesi parengtos darnaus judumo plano strategijos įsipareigojame, kad viešojo transporto priemonių parkas būtų nuolatos atnaujinamas taip mažinant taršos emisiją. Užtikrinsime, kad viešasis transportas bei susisiekimo pėsčiomis infrastruktūra būtų maksimaliai pritaikyti žmonėms su specialiaisiais poreikiais, plėsime dviračių takų tinklą ir investuosime į strateginės susisiekimo infrastruktūros projektų įgyvendinimą. Sukursime išmanų elektrinių automobilių įkrovos aikštelių tinklą.