Atgaivintas stoties rajonas

 

Ką padarėme?

Apie pietinės Vilniaus miesto dalies plėtros perspektyvą kalbėta jau seniai. Tačiau tik paskutiniaisiais metais savivaldybės dėmesys ir miestiečių iniciatyvos ėmė realiai keisti šio rajono veidą.

Iki to laiko tai buvo netoli miesto centro esantys rajonai, kurių nekilnojamojo turto kainos rodė niūrią šių vietovių perspektyvą, lyginant su likusiu miestu. Byranti infrastruktūra ir saugumo problemos galėjo ilgam apriboti pietinės Vilniaus pusės perspektyvą.

Tačiau per pastaruosius kelerius metus suintensyvėjusios savivaldybės ir privačios investicijos bei dar didesni planai jau dabar keičia šių Vilniaus rajonų veidą. Pradėtos tvarkyti geležinkelio stoties prieigos atnešė daugiau saugumo ir tvarkos į vieną pagrindinių Vilniaus transporto mazgų. Naujininkuose vien per 2018 metus atnaujinta daugiau kaip 4 km gatvių ir 20 kiemų, viadukas, tvarkomos viešosios erdvės. Naujai sutvarkyta Pylimo g. dalis netoli stoties tapo ne tik naujų pamėgtų restoranų, tačiau ir naujų miesto švenčių vieta. Privačiomis lėšomis renovuojamas buvęs Vilniaus taksi parkas parodė, kaip nerangūs praėjusio laikotarpio pastatai gali atgimti šiuolaikinio miesto poreikiams.

Remdamiesi jau įgyvendinama Vilniaus urbanistinės plėtros strategija imamės daugybės konkrečių darbų šiame rajone.

 

Ką padarysime?

1. Naujas miesto akcentas – mobilumo centras stoties rajone

Stoties rajono atgimimą įgyvendinsime remdamiesi geriausiomis Berlyno, Frankfurto, Oslo, Vienos geležinkelio stočių ir gretutinių transformacijų rajonų pavyzdžiais. 

Atnaujindami stoties rajoną sukursime modernų visų rūšių transporto centrą su daugiafunkciu paslaugų centru „Vilnius Connect“ / „Geležinis miestas“. Viename taške bus kokybiškai sujungta geležinkelio stotis, tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų stotys, viešojo miesto transporto stotelės, automobilių stovėjimo aikštelės su elektromobilių krovos aikštelėmis, pavėžėjimo automobilių stovėjimo vietomis, dviračių ir paspirtukų aikštelėmis; bus sukurtos darbo, verslo ir viešosios erdvės.

Šioje teritorijoje skatinsime įvairių verslų įsitraukimą į šį projektą, pavyzdžiui, viešbučio su pritaikyta verslo ir poilsio infrastruktūra keliautojams ir didžiule „Statyk ir važiuok“ automobilių aikštele statybas.

Tai bus modernios Europos sostinės vardo verti miesto vartai. Vilniečiai čia norės lankytis, turistai – sugrįžti. Kartu šie miesto vartai bus įkvepianti Vilniaus, kaip visada, kviečiančio čia būti, kurti ir visada sugrįžti, vizitinė kortelė.

2. Pietinė sostinės dalis – šiuolaikinės miesto kultūros centras

Sustiprinę kūrybinį stoties rajono potencialą, šioje miesto dalyje sukursime stiprų šiuolaikinės miesto kultūros traukos centrą, kuris vilios ne tik vilniečius, bet ir turistus. Stoties rajonas taps trečiuoju Vilniaus rajonu, patraukliu turistams: greta spindinčio senamiesčio ir nepriklausomybę paskelbusio charizmatiškojo Užupio, stoties rajonas išsiskirs savo neformalia dvasia, gatvės menu, pramonės objektų virsmu į kultūros, kūrybos ir pramogų erdves.

Atnaujinsime V. Šopeno, Kauno ir Sodų gatvių XIX–XX a. aukštos architektūros vertės fasadus, iš esmės pertvarkysime Geležinkelio gatvę įrengdami naujus pėsčiųjų ir dviračių takus, įdomiai sutvarkysime Šv. Stepono ir Raugyklos gatves.

3. Susisiekimas

Planuojama įrengti geležinkelio, autobusų stočių bei viešojo ir privataus transporto efektyvi integracija pagerins susisiekimą tarp skirtingų Vilniaus miesto ir priemiesčio dalių, pagreitins tolimesnių aplinkinių regionų pasiekiamumą. Gyventojai galės patogiau pakeisti skirtingas transporto priemones, todėl pasiekti kelionės tikslą bus paprasčiau.

Projekte numatoma moderni pėsčiųjų jungtis virš geležinkelio bėgių tarp Naujamiesčio ir Naujininkų sumažins atskirtį tarp dviejų Vilniaus miesto dalių, užtikrins tolygų abiejų dalių gyvybingumą ir patrauklumą; požeminė galerija stoties rajone sujungs trijų viešojo transporto rūšių terminalus ir taps moderniu viešojo transporto terminalu šiame naujame Vilniaus susisiekimo, verslo ir pramogų centre.